Cliënt/ouder-login

Via de cliënt/ouder login kunnen cliënten en cliëntvertegenwoordigers altijd online en op een veilige manier meelezen in zorgdossiers en rapportages. Met ZilliZ kun je de gebruiker ook documenten aanbieden ter wijziging of vragen om een akkoord.

Bepaal wat de cliënt ziet

Als beheerder van het ZilliZ ECD bepaal jij welke informatie de gebruiker wel en niet kan zien. Gegevens waartoe je toegang kunt verlenen:

  • Cliëntgegevens en contactpersonen
  • Doelen (incl. voortgang)
  • Meetwaarden
  • Zorgafspraken
  • Presentie
  • Het dossier
  • Rapportages
  • Facturen

Je bepaalt organisatiebreed welke van bovenstaande onderdelen zichtbaar zijn in het cliëntportaal. Daarnaast bepaal je, bijvoorbeeld per document of rapportage, of deze ook zichtbaar is voor de cliënt(vertegenwoordiger).

Inzage in zorgdossier

De cliënt/ouder-login geeft inzage aan cliënten en/of degenen die namens hen recht op inzage hebben. Dat kunnen ouder(s), partners, familieleden of externe cliëntvertegenwoordigers zijn. De betrokkenen krijgen met een persoonlijke inlog toegang tot het cliëntportaal en kunnen online eenvoudig meelezen in het zorgdossier.

Meldingen
Gebruikers die toegang hebben tot het cliëntportaal krijgen automatisch een melding (bijvoorbeeld voor een nieuw document, rapportage, bericht of factuur) via de mail zodra er nieuwe informatie is toegevoegd.

Reageren, wijzigen en accorderen

Het is voor de betrokkenen ook mogelijk om op rapportages of dossieritems te reageren, wijzigingen aan te brengen en digitaal te ondertekenen. En dit alles natuurlijk in een beveiligde omgeving.

Reageren
Cliënten en cliëntvertegenwoordigers kunnen in het cliëntportaal reageren op rapportages en documenten, zoals bijvoorbeeld het zorgplan. Ook kunnen ze via het portaal een bericht versturen. De persoonlijk begeleider van de betreffende cliënt krijgt hier een melding van.

Wijzigen
Je kunt als zorgmedewerker een document ter wijziging aanbieden in het cliëntportaal. De cliënt(vertegenwoordiger) kan dan zelf wijzigingen aanbrengen en indienen.

Digitaal ondertekenen
Vraag de cliënt(vertegenwoordiger) om akkoord, bijvoorbeeld op een wijziging in het zorgplan. Selecteer welke gebruiker je om een akkoord vraagt. Anderen zien de knop ‘Akkoord’ niet, zo heb je het altijd in de hand.

Tip: Documenten downloaden en printen

Een cliënt(vertegenwoordiger) kan de documenten in het cliëntportaal ook downloaden en printen. Bijvoorbeeld voor de eigen administratie of voor het zetten van een handtekening.

Beveiligd facturen versturen

Stel dat iemand bij jullie in zorg is en zijn/haar eigen factuur moet betalen, dan kun je via het cliëntportaal van ZilliZ beveiligd facturen versturen. Binnen het cliëntportaal kan de cliënt(vertegenwoordiger) facturen inzien en downloaden. Zodra er een nieuwe factuur klaarstaat, krijgt hij/zij hier een melding van.

Tweestapsverificatie instellen

De online toegang tot het cliëntportaal is extra beveiligd met een tweestapsverificatie. Het instellen een tweestapsverificatie is optioneel. Wij raden aan er gebruik van te maken, hiermee voeg je een extra beveiligingslaag aan het account toe. Het gaat tenslotte om persoonsgegevens.

De totaaloplossing voor je complete zorgadministratie

ZilliZ is eenvoudig in gebruik, veilig en betaalbaar. Bespaar tijd met jouw zorgadministratie in ZilliZ en voldoe aan kwaliteitseisen en regelgeving. Bovendien helpen we je bij de installatie en zijn we bij vragen maar één telefoontje van je verwijderd.

Online demo Alle functies