Eerste hulp bij niet-werkende 2FA code

Kijk naast deze stappen in de helpfunctie van jouw Authenticator-app voor mogelijke oplossingen.

● Controleer of je de meest recente code gebruikt. Elke 30 seconde krijg je een nieuwe code.
● Controleer of de ingevoerde code hoort bij het ZilliZ-account waarop je probeert in te loggen.
● Controleer de tijd op je telefoon en computer. Als de tijd van beide apparaten niet gelijk loopt klopt de code niet. Je kunt de tijdzone en klok van je apparaat op automatisch zetten, waardoor dit meestal goed gaat. In de Google Authenticator-app kun je daarnaast ook bij instellingen een tijdscorrectie voor codes uitvoeren.
● Controleer of jouw apparaat goed gekoppeld is. Krijg je op de inlogpagina opnieuw de QR code te zien? Dan is de Authenticator-app niet juist gekoppeld. ZilliZ is al toegevoegd aan de Authenticator-app, maar de gegeneerde code is niet geldig omdat het koppelproces op dat moment niet goed was afgerond. Het koppelen van de Authenticator-app moet dan opnieuw. Zie hiervoor inloghulp 2FA voor medewerkers.

Werkt dit niet, laat dan de tweestapsverificatie resetten door een beheerder van ZilliZ binnen jouw organisatie

● Een beheerder met recht op module P&O reset de tweestapsverificatie bij: module P&O > P&O beheer > Medewerkers > selecteer de medewerker > tabblad Account en klik op [reset tweestapsverificatie].
● Je krijgt als medewerker bij het inloggen opnieuw de QR-code te zien en kan ZilliZ opnieuw koppelen. Verwijder wel eerst het oude ZilliZ account uit de Authenticator-app en koppel opnieuw je account, je krijgt een nieuwe code.

Werkt het nog niet, dan zijn er nog 2 opties:

● Gebruik dezelfde Authenticator-app op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een extensie in de browser. Koppel de Authenticator-app en genereer hiermee de code.
● Gebruik een andere Authenticator-app op hetzelfde apparaat. Koppel deze Authenticator app en genereer hiermee de code.

Meer info voor beheerders over de tweestapsverificatie vind je bij de veelgestelde vragen.