SOAP Rapportage

Om de juiste zorg te leveren heb je duidelijke en betrouwbare verslagen nodig. Rapporteren volgens de SOAP-methode helpt je om gestructureerd verslag te leggen. Het geeft je meer overzicht en helpt je om te observeren, te analyseren en een zorgplan te maken. In dit artikel lees je waar SOAP voor staat, krijg je uitleg over hoe...

Lees meer

Zelfredzaamheidsmatrix (ZRM)

De Zelfredzaamheidsmatrix (ZRM) is een instrument dat je gebruikt om het functioneren van mensen op belangrijke domeinen van het leven in kaart te brengen. Dit functioneren druk je uit in een zelfredzaamheidsscore. Deze score is de mate van zelfredzaamheid van de persoon op dat specifieke meetmoment. Wat is de Zelfredzaamheidsmatrix Zelfredzaamheid betekent dat je op een...

Lees meer

MIC Melding

MIC staat voor Melding Incident Cliënt. Het registreren en afhandelen van MIC meldingen is een middel om inzicht te krijgen in wat er onverwacht niet goed is gegaan. Een MIC melding is bedoeld om te leren van elkaar en om een veilige zorg- en werkomgeving te creëren. In dit artikel lees je meer over wat een...

Lees meer

MIM Melding

MIM staat voor Melding Incident Medewerker. Het registreren en afhandelen van MIM meldingen is een middel om inzicht te krijgen in wat er onverwacht niet goed is gegaan. Het is bedoeld om te leren van elkaar en om een veilige zorg- en werkomgeving te creëren. In dit artikel lees je meer over wat een MIM melding...

Lees meer

ZilliZ is verhuisd in de Cloud, hoe log je nu in?

Na de migratie van ZilliZ werkt je oude snelkoppeling niet meer omdat ZilliZ een ander webadres heeft. Ga naar zilliz.app/zilliz/ of log in via de log in-button op onze website of gebruik de button ‘Inloggen’ via “Lees meer”. Je komt in het nieuwe inlogscherm en geeft hier je gebruikersnaam en wachtwoord in. Gebruikersnaam of wachtwoord...

Lees meer

Waarom een ECD ook handig is als je alleen PGB cliënten hebt

Een Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) helpt je om je zorgadministratie veilig en overzichtelijk te organiseren. In dit artikel leggen we je uit waarom dit ook nuttig is als je alleen cliënten met een PGB hebt. Alle zorgadministratie op één plek Met een ECD heb je jouw complete zorgadministratie centraal op één plek. Het ECD is...

Lees meer

De Wabvpz: Mogen jouw cliënten meelezen in hun cliëntdossier?

Het is een hele mond vol: de Wet aanvullende bepalingen verwerking persoonsgegevens in de zorg. De Wabvpz is een wet die veel invloed heeft op je plichten als zorgaanbieder. Het is daarom belangrijk om te weten op welke zorg deze wet van toepassing is en welke plichten erbij komen kijken. In dit artikel vertellen we...

Lees meer

Wat is een ECD?

Bij ZilliZ maken we een ECD voor de kleinschalige zorg. Maar wat is een ECD precies? En wat zijn de voor- en nadelen? In dit artikel leggen we het uit. Wat is een ECD (Elektronisch Cliënten Dossier) ECD staat voor Elektronisch Cliënten Dossier. Een ECD is een digitaal systeem dat jou als zorgprofessional helpt bij...

Lees meer

Nieuwsbrief Augustus

De ZilliZ nieuwsbrief van augustus is weer verzonden. Heb je hem gemist? Klik hier! Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet maar heb je hier wel interesse in, meld je dan aan via het contactformulier.

Lees meer

Nieuwsbrief Juli

De ZilliZ nieuwsbrief van juli is weer verzonden. Heb je hem gemist? Klik hier! Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet maar heb je hier wel interesse in, meld je dan aan via het contactformulier.

Lees meer

Nieuwsbrief April

De ZilliZ nieuwsbrief van april is uit. Heb je hem niet ontvangen? Klik hier

Lees meer

Factureren/declareren iJW en iWMO tijdelijk niet meer mogelijk vanaf 21 december 23:00 uur

In verband met implementatie van iStandaarden3.0 legt Vecozo het berichtenverkeer tijdelijk stil.  Vanaf 21 december 23:00 uur is verzenden van 303-berichten niet meer mogelijk. Vanaf 30 december 17:00 uur is verzenden van 305/307/315 berichten niet meer mogelijk. Vanaf 30 december 17:00 uur is ontvangen van 301-berichten niet meer mogelijk. Vanaf 31 december 13:00 uur is...

Lees meer

Overgang berichtenverkeer naar iStandaarden3.0

Al het berichtenverkeer over in 2020 geleverde zorg, wordt in 2021 nog op de ‘oude’ wijze gedeclareerd/gefactureerd. Dus: Keuze uit declaratie of facturatie. Dit geldt ook voor correcties op eerdere berichten uit 2020! Keuze uit maandelijks of 4-wekelijks (de laatste dagen van 2020 aan periode 13 toevoegen) Declareren/factureren nog steeds via 303-bericht Wijzigingen voor alle...

Lees meer

Berichtenlandschap 3.0

iStandaarden 3.0; wat betekent dit voor mij als zorgverlener? Dit betekent dat er vanaf januari wijzigingen zijn in het berichtenverkeer tussen zorgaanbieders en gemeentes (iJW en iWMO berichten).Maar ook voor de andere financieringsstromen zoals WLZ en FZ veranderen er een aantal zaken. ZilliZ wordt hierop voorbereid en werkt vanaf januari volgens de nieuwe standaarden. Je...

Lees meer

Landelijke scenario’s berichtenverkeer WMO en JW beschikkingen

Tijdens deze pandemie is het leveren van WMO en JW zorg vaak niet mogelijk zoals toegekend is in de beschikking. Dit kan gevolgen hebben voor je declaraties en het berichtenverkeer. Het Ketenbureau i-Sociaal Domein heeft landelijke scenario’s uitgewerkt en gepubliceerd over omgaan met het berichtenverkeer tijdens de coronacrisis. Kijk hier voor meer informatie  

Lees meer

Niet geleverde zorg als gevolg van Corona factureren

Kan ik niet geleverde zorg factureren en hoe wordt dat getoond op de factuur? Het ministerie van VWS heeft een tijdelijk pakket aan maatregelen en enkele wijzigingen in het pgb-proces geïntroduceerd. Lees op de site van Per Saldo en de SVB meer over deze maatregelen. Onderdeel van deze maatregelen is het bijhouden en inzichtelijk maken...

Lees meer

Bereikbaarheid ZilliZ support

Als preventieve maatregel werken onze supportmedewerkers voorlopig zoveel mogelijk thuis. Op deze wijze proberen we iedereen gezond en inzetbaar te houden. Dit betekent voor onze medewerkers wel dat ze minder kunnen overleggen. Voor een compleet en correct antwoord stel je jouw vraag daarom zoveel mogelijk per mail. Voor het ZilliZ ECD (Elektronische Cliënten Dossier) mail...

Lees meer

Berichtenverkeer tijdelijk buiten gebruik i.v.m. migratie iStandaarden!

Op 30 maart 2020 wordt het iWMO-iJW berichtenverkeer versie 2.4 in gebruik genomen. Hiervoor is een landelijk draaiboek vastgesteld met data en tijdstippen tot wanneer bepaalde berichten kunnen worden verstuurd of ontvangen voor de overgang. Lees meer  

Lees meer

Wijziging boeken zorg

Minder fouten door wijziging in werking van toekenningen. Binnenkort verandert de werking van toekenningen binnen ZilliZ. Om vanaf dan zorg te kunnen boeken is het noodzakelijk dat er een (geldige) toekenning is. Geldig betekent in dit verband dat er voor de periode waarop zorg geboekt moet worden een toekenning binnen ZilliZ is aangemaakt. Dit hoeft...

Lees meer

Terugblik 2019

Wil je ons laten weten welk van de zes geselecteerde nieuwe functies jou geholpen heeft om jouw werk leuker of makkelijker te maken. Wij hebben zes ontwikkelingen geselecteerd. Hierover is een aparte Nieuwsbrief gemaakt. Lees deze nieuwe functies nog eens door en maak je keuze via de Nieuwsbrief. Dossiercontrole Incidentmelding Meetwaarden Happy Flow Digitaal ondertekenen...

Lees meer

Nieuwe functie; dossiercontrole

Deze functie staat standaard uit maar kan eenvoudig aangezet worden via P&O > Modulegebruik. Je kan voor de optie kiezen om dit alleen in de module Contracten zichtbaar te maken. Daardoor hebben de zorgmedewerkers in de module Zorg er nog geen “last” van en kan je het op je gemak inrichten. Het werkt vrij intuïtief,...

Lees meer

Nieuwsbrief

Heb je onze Nieuwsbrief van juni nog niet gelezen? Klik dan hier.

Lees meer

ZilliZ ECD door Kiwa goedgekeurd voor Mijn Keurmerk

“Mijn Keurmerk” is het digitale registratie platform voor zzp’ers in de zorg om aan te tonen dat men voldoet aan bepaalde eisen op het gebied van ondernemerschap en wet- en regelgeving. In verband met de eisen vanuit de WKKGZ moet aangetoond worden dat men een cliëntendossier gebruikt dat aan de wettelijke eisen voldoet. Kiwa heeft...

Lees meer

Storing telefoon

Helaas kampen we al enkele weken met telefoonstoringen die met regelmaat terugkeren. Inmiddels is duidelijk geworden dat de oorzaak hiervan in de aansluiting van onze provider (Ziggo) zit. Ziggo heeft ons bevestigd dat er met man en macht aan gewerkt wordt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ze kunnen niet toezeggen op...

Lees meer

ZilliZ en Dinz samen sterker!

Deze overname betekent zowel voor klanten van ZilliZ als van Dinz Web dat de continuïteit verbetert en de doorontwikkeling, service en support worden geoptimaliseerd. Lees hier het complete persbericht: Overname Dinz lange versie

Lees meer

VECOZO tijdelijk niet beschikbaar

Binnenkort wordt VECOZO zoals elk jaar weer even stilgelegd om een nieuwe versie te implementeren. Afhankelijk van jouw specifieke situatie kan het zinvol zijn om declaraties of ketenberichten iets eerder of later dan normaal te versturen. JW / WMO declaratieberichten (303): Versturen vóór 17 maart 23:00 uur of ná 1 april 13:00 uur JW /...

Lees meer

Keuze van browsers

De werking en het gebruiksgemak van software kan verschillend zijn bij de verschillende browsers. Wil je probleemloos werken in je ZilliZ omgeving volg dan ons advies over het browsergebruik op. Mocht je Chrome of Firefox nog niet op je PC, laptop of mobiele apparatuur hebben staan dan kun je deze browsers gratis en eenvoudig binnen enkele...

Lees meer

ISO en NEN gecertificeerd

De ISO 27001 certificering maakt aantoonbaar dat onze organisatie informatieprocessen continu beheerst en dat wij de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van bedrijfskritische informatie borgen. ISO 27001 informatiebeveiliging draagt zorg voor continue verbetering van onze organisatie en biedt zekerheid en vertrouwen voor onze opdrachtgevers.   De NEN 7510 certificering maakt aantoonbaar dat op een vertrouwelijke, zorgvuldige...

Lees meer

ZilliZ Nieuwsbrief December 2018

Heb je de Nieuwsbrief niet ontvangen: klik hier  

Lees meer